Твоя бизнес

Поколението на 50-60 годишните – подцененият потенциал на пазара

Публикувано на 4 септември 2014 от Катя Делипавлова

Picture

Над 50% от покупките в САЩ се осъществяват от хора на възраст над 50 години. В същото време големите компании насочват по-малко от 10% от маркетинг бюджетите си към тази възрастова група.

Какви обаче са възможностите за достигане до поколението на 50-60 годишните и как търговците могат да повлияе на техните решения за покупка?

Послания на техния език

На първо място мениджърите на маркетинг отдели или рекламни компании е добре да неамат и по-възрастни служители, които да „превеждат“ рекламните послания на езика на своите връстници. Така ще се избегнат пропуски, дължащи се на възрастовата разлика. Рекламата към която и да е възрастова група всъщност акцентира върху надеждите и мечтите на хората. Но те се изменят с промяната на възрастта.

Отговорете на потребностите им

В големите европейски градове, основната част от посетителите на ресторанти са хора над 50 годишна възраст. В същото време много малко от тях могат да прочетат менюто на слабата светлина в заведенията без да използват очила. Просто шрифтът е твърде дребен. Така се получава странен парадокс: основният таргет на ресторантите да не може да се запознае с най-важния инструмент за продажба на търговеца – менюто.

Не пренебрегвайте онлайн средата

Въпреки схващането, че интернет е за по-младите поколения, хората над 50 години също са активни потребители. Те са и много по-внимателни по отношение на това как харчат парите си и затова търсят информация от всевъзможни източници, включително и интернет. Често сравняват цени на продукти и услуги, посещават сайтове за групово пазаруване или хотелски резервации и дори гледат видеа със съвети в YouTube.

Според проучване на маркетинговата агенция TGI, в страни като Великобритания дигиталната среда става основен източник на информация и клиентите над 50 години активно се възползват от възможностите, които тя предоставя. Доказателство за това е фактът, че над 50% от хората на възраст над 55 години заявяват, че редовно пазаруват онлайн. Същите тези хора си купуват и мобилни устройства като смартфони и таблети, които им осигуряват по-бърз и удобен достъп до електронните магазини. Тази тенденция ще се проявява все по-силно в бъдеще като, според прогноза на дигиталната маркетинг агенция eMerketeer, през 2015 г. близо 40% от хората на възраст 50-60 години в развитите държави ще притежават смартфон или таблет.

Качеството преди всичко

Характерно за клиентите над 50 години е, че те много внимателно преценяват какво да купят. Затова е необходимо да бъдат убедени в качествата на продукта и, че той ще им служи дълги години. Те се интересуват и от промоционални предложения, и често могат да бъдат видени в магазините с актуалната брошура в ръка. И ако търговецът не разполага с дадена стока, е много вероятно да загуби не само потенциален клиент, но и репутация, тъй като поколението на 50-60 годишните се доверява на маркетинга „от уста на уста”.

Какви са потребителските навици на поколенията и как да съобразим бизнес стратегията си с тях, можете да научите и анализът на поведението на 40-50 годишните потребители.

Катя Делипавлова

Здравей, аз съм Катя Делипавлова

Здравей, аз съм Катя Делипавлова

Вярвам, че човек трябва да спазва няколко важни правила, за да се радва на стабилно финансово здраве. Най-важното за мен е да харча разумно и да не се поддавам на емоционални покупки.

Още мои публикации