Твоя бизнес

Какво привлича потребителите към онлайн пазаруването?

Публикувано на 3 април 2015 от Катя Делипавлова

Какво привлича потребителите към онлайн пазаруването?

Онлайн пазаруването е все по-достъпен и предпочитан начин на търговия от страна на клиентите. Какво, обаче, търговците трябва да осигурят на потребителите, за да пазаруват именно от тях?

Според агенцията за проучвания на пазара на дребно Upstream Commerce, има няколко основни причини, които обясняват все по-нарастващата популярност на онлайн покупките. Именно това са причините, които могат да накарат клиентът да избере онлайн магазина на даден търговец:

Удобство

Всички знаят, че онлайн магазините могат да бъдат достъпени 24/7. Това предимство, обаче, трябва да бъде подплатено и с качествено обслужване, като своевременен отговор на запитването за поръчка, кратък срок за доставката и други. Удобството за клиентите е важно и заради това, че не се налага да чакат на опашка, да търсят консултант. Освен това, могат да изберат и поръчат докато приготвят семейната вечеря, например.

По-добри цени

Потребителите винаги търсят най-изгодната оферта. Преди да направят покупка те проверяват в интернет магазините, където цените са по-ниски.  При изцяло уеб базираните търговци, това се дължи на факта, че не поддържат големи магазини, персонал и т.н. От друга страна все повече „класически” вериги магазини стимулират онлайн продажбите с цел оптимизиране на разходите, предлагайки по-ниски цени.

Разнообразие

Големите шопинг портали предлагат огромно разнообразие от марки и продукти, каквото не може да се срещне дори и в големите търговски центрове. Търговците трябва да имат предвид, обаче, че ако даден продукт, модел или размер бъде изчерпан, посещението в „съседния” онлайн магазин е на един клик разстояние.

Сравнение на цените

Вече е по-лесно от всякога да се сравнят цените на сходни продукти. Дори и да не се използват „агрегаторни сайтове”, които сравняват оферти, е достатъчно клиентът да посети сайтовете на няколко търговци и да избере най-добрата оферта.

Спокойствие

За потребителите става все по-удобно и спокойно да пазаруват от вкъщи. Така имат възможност да разглеждат много предложения и да се спрат на най-добрите оферти. А също и да избягат от шума и навалиците в големите търговски центрове.

Дискретност

Някои стоки е по-добре да бъдат закупени анонимно. Затова и дискретността на онлайн пазаруването е високо оценявана от клиентите.

Онлайн търговията ще расте все по-бързо, електронните магазини ще се развиват и ще достигат до все повече клиенти.

През 2014 г. 264 милиона европейци са купували стоки през интернет, което е 47% от жителите на континента с достъп до глобалната мрежа. Те са направили над 3.7 милиарда поръчки. Очакванията са, че ръстът на електронната търговия ще продължи, и през 2016 г. ще съставлява 4.4% от БВП на Европа.

В България пазаруващите през интернет са над 920 000 души, според данните на НСИ. Най-често те са поръчвали дрехи и спортни стоки (72.5% от клиентите); стоки за дома като мебели и играчки (31.3%), пътувания и хотелски резервации (28%), храни и напитки (19.6%).

А дали интернет ще измести реалните магазини?

Катя Делипавлова

Здравей, аз съм Катя Делипавлова

Здравей, аз съм Катя Делипавлова

Вярвам, че човек трябва да спазва няколко важни правила, за да се радва на стабилно финансово здраве. Най-важното за мен е да харча разумно и да не се поддавам на емоционални покупки.

Още мои публикации